Firefly Pointer Andrea Bravestone - IceBoy

IceBoy

Hej!
 
Ett tag nu framöver, kommer det komma info om mina hästar. Har som sagt inte gjort information om alla, men alldeles snart är de kvarstående också uppe! Infon kommer finnas under kategorin "Hästarnas presentaion" 
 
Så, nu till lilla IceBoy!
 
 
Denna rackaren har jag haft ett tag, har bara aldrig haft tid att lägga upp lite information om honom. Hans tilltalsnamn är Frost, vilket jag tycker passar utmärkt. Han är en pärla då det kommer till terräng och vädret stör honom ej. Han är väldigt ung och pigg, så man måste fortfarande vara på sin vakt då man rider honom. Lite lätt distraherad kan han bli dock, speciellt om man är ute och rider i skogen. Ni vet, i skogen finns det mer än man kan tro enligt Frost. 
 
Som ni säkert märker har jag något för dressyr, så jag tränar med alla mina hästar lite dressyr då och då. Tycker att det ger dom mer flyt och säkerhet då det kommer till olika saker. Därför satsade jag väldigt mycket på dressyr med honom också, då han var lite olydig i början. 
 
Förr bodde han i Valedale, nära till Dinodalen där han gärna brukade rymma till. Snö är nog det han älskar mest, så honom tar jag alltid med till Dinodalen tillsammans med SuperStar. Han älskar allt som är i rörelse, och springer gärna efter katter och hundar så fort han får chansen. Såklart gör han ingenting mot dom, han gillar helt enkelt att röra på sig bara. Att stå still och vänta på att bli sadlad är nog det värsta han vet, med tanke på att han vet att han snart ska ut. Han brukar därför stå och trampa med hovarna och ge ifrån sig olika läten lite frustrerat. 
 
Utöver det är han en fantastiskt fin häst med mycket kärlek att visa. Hans bästa sidor visas då han är i farten så att säga! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg :):

Din Kommentar<3:

RSS 2.0